06 dec 2019  ·  Regulatorisk information

Guard Therapeutics lämnar kompletterande information avseende nyttjandet av teckningsoptioner av serie 2019

Guard Therapeutics (Nasdaq First North Growth Market: GUARD) meddelar idag att M2 Asset Management AB, en av de större optionsinnehavare som i oktober 2019 lämnade teckningsförbindelser inför nyttjandeperioden för teckningsoptioner av serie 2019, på grund av ett administrativt misstag ej nyttjat sina teckningsoptioner av serie 2019. M2 Asset Management AB har understrukit att detta inte påverkar deras långsiktiga engagemang som ägare i Guard Therapeutics.

Läs som PDF.

Som tidigare meddelats nyttjades teckningsoptionerna till 88,4 procent vilket tillförde bolaget cirka 24,5 MSEK före emissionskostnader om cirka 0,5 MSEK. Teckningsoptionerna gavs ut i samband med den företrädesemission som bolaget genomförde under första kvartalet 2019.

Tobias Agervald, vd
E-post: tobias.agervald@guardtherapeutics.com

Om Guard Therapeutics
Guard Therapeutics läkemedelskandidat ROSgardTM har i flera prekliniska studier dokumenterats skydda mot cell- och organskador, inklusive akuta njurskador, genom att motverka oxidativ stress och understödja regenerativa processer. Guard Therapeutics är noterat på Nasdaq First North Growth Market Stockholm. Certified Adviser är Erik Penser Bank AB, tel. 08-463 83 00, certifiedadviser@penser.se.