17 jun 2019  ·  Regulatorisk information

A1M Pharmas CFO lämnar sin position

A1M Pharma meddelar idag att Gunnar Telhammar lämnar sin position som bolagets Chief Financial Officer.

Gunnar Telhammar har varit engagerad i A1M Pharma på konsultbasis och hans arbetsuppgifter kommer tillfälligt övertas av Fredrik Werner, som tidigare innehavt positionen som CFO i A1M Pharma. En rekryteringsprocess för att finna en permanent efterträdare till Gunnar Telhammar har inletts.

Fredrik Werner har lång erfarenhet från ledande positioner inom life science-industrin. Tidigare roller innefattar bland annat vd på Airsonett AB, CFO på BoneSupport AB och Managementkonsult på PwC.

Tobias Agervald, vd
E-post: tla@a1m.se

A1M Pharmas läkemedelskandidat ROSgard™ – baserad på det kroppsegna proteinet Alfa-1-Mikroglobulin – har i flera prekliniska studier dokumenterats motverka akuta njurskador orsakad av oxidativ stress genom att skydda, städa och reparera skadad vävnad. A1M Pharma är noterat på Nasdaq First North Stockholm. Certified Adviser är Erik Penser Bank AB, tel. 08-463 83 00, certifiedadviser@penser.se.