04 jul 2019  ·  Regulatorisk information

A1M Pharma utser ny Chief Financial Officer

A1M Pharma meddelar idag att Torun Labedzki rekryterats till positionen som Chief Financial Officer. Hon tillträder tjänsten den 1 augusti 2019.

Torun Labedzki är civilekonom och har över 20 års erfarenhet inom Business & Finance från olika branscher som vård, transport, IT & telekom samt snabbrörliga konsumentvaror. Hon kommer närmast från en position som Business Controller på Apoteket AB och har tidigare innehaft roller som Finance Manager på Quickspin AB, Business Information Manager på Nobina AB, konsult på Know IT/Helikopter och CFO på Bredbandsbolaget.

Torun Labedzki efterträder Fredrik Werner, som har haft ett tidsbegränsat uppdrag i bolaget.

Tobias Agervald, vd
E-post: tla@a1m.se

A1M Pharmas läkemedelskandidat ROSgard™ – baserad på det kroppsegna proteinet Alfa-1-Mikroglobulin – har i flera prekliniska studier dokumenterats motverka akuta njurskador orsakad av oxidativ stress genom att skydda, städa och reparera skadad vävnad. A1M Pharma är noterat på Nasdaq First North Stockholm. Certified Adviser är Erik Penser Bank AB, tel. 08-463 83 00, certifiedadviser@penser.se.